„Geniusz gra karciana” to prosta, szybka i kolorowa karcianka. Gracze dostają karty z kolorowymi symbolami oraz tablicę do zaznaczania swojej punktacji. Na środku stołu kładziemy karty, do których gracze na zmianę dokładają własne karty w taki sposób, by symbole z dokładanych kart pasowały do tych leżących na stole. Po każdej turze zlicza się punkty powiązane z danym symbolem/kolorem i ich wartość oznacza na swojej tabliczce punktowej. Karta ze stołu, do której wykładaliśmy swoją kartę z ręki spada na stos kart odrzuconych.
Tabliczki punktowe są podzielone na 3 sektory. Zasadą jest, że nie można wyjść którymkolwiek z kolorów do drugiego sektora, jeżeli jakiekolwiek inne kolory znajdują się jeszcze w punkcie zero, nie można też wyjść do sektora trzeciego, jeżeli jakiekolwiek kolory znajdują się w sektorze pierwszym. Wygrywa ten gracz, którego wszystkie znaczniki punktowe są na pozycji 7 lub wyżej.
Zwykle tego typu gry nie przypadają mi do gustu, ale ta ma w sobie coś fajnego i spodobała mi się. Nie na tyle, by grać w nią bez przerwy, ale podoba mi się to, że rozgrywka jest dynamiczna, zasady proste, trzeba trochę pogłówkować, ale nie jest to godzinne ślęczenie i rozmyślanie. Geniusz gra karciana może być dobrym przerywnikiem pomiędzy większymi grami, może być też wstępem do nich.
Cena sprzyjająca, wykonanie w porządku, gra w sam raz na wyjazd wakacyjny, bo pudełeczko nieduże i lekkie.
Moja ocena: 4/5
Geniusz jakoś mi nie przypadł do gustu. Choć zwykle lubię abstrakcyjne gry, ta wydała mi się po prostu bezduszna i nudna. Ot, zagrywamy na zmianę karty tak, by samemu ustawić się w jak najlepszej sytuacji, a jak najmniej wspomóc przeciwnika. Być może na więcej osób byłaby to ciekawa rozgrywka, ale na dwóch graczy… meh…
Grafika abstrakcyjna, trudno mi określić czy ładna. Jakość kart ok, instrukcja też ok.
Tylko gra jakaś taka… meh.
Moja ocena: 2/5- można grać, ale po co?
Ostateczna ocena: 3/5
Ilość graczy: 2-4
Przeciętny czas rozgrywki: ok. 15-30 minut
Cena: ok. 25 zł